Archive for 7. februar 2008

h1

Til ære for Allahs og alles elskede profet, Muhammad sallallahu Alayhi Wa Sallam

februar 7, 2008
muhammad-isim.jpg

Undertegnende har nogle favorit voiceklips, som er en del af min dagligdag, mit hjerte og min sjæl…
Blandt dem elsker jeg et digt på tyrkisk, som er skrevet af en kendt digter ved navnet Dursun Ali Erzincanli, der er kendt for at skrive storslåede digte til ære for vores elskede profet Muhammad saws, som forsøger at drage os med til Allah swts elskedes liv fra start til ende…..

Søndag den 19. februar 2006 havde partiet, Saadet, arrangeret en mega kampagne til ære for vores elskede profet med sloganet: “Tolerance for tro, forbandelse over undertrykkelse, kærlighed til profeten”. Tusinder af mennesker i forskellige aldre deltog til kampagnen..

For nogle af os i Danmark vil år 2005 muligvis vække dårlige minder hos de fleste borgere, såvel som muslimerne og ikke-muslimerne. Men muslimerne bl.a. i Istanbul fik lov til at opleve flere følelsesmæssige,- og hårde øjeblikke i forbindelse med JP-krisens skandale i Danmark. Det blev et uforglemmeligt øjeblik for de tilstedeværende muslimer i byen, Istanbul, da en 3. klasses elev ved navnet Seher havde overtaget scenen med digtet, ” Du er 40 år“, som hun med en fuldhjertet kærlighed og længsel efter vores elskede profet læste op for de flere tusinder af fremmødte på den store plads, Caglayandaki i Istanbul.

Jeg græder hvergang jeg lytter til dette rørende,- og flotte digt, og ønsker at dele den med jer derude. Bemærk at klippet er på tyrkisk inshaAllah.

Skru op for din højtaler, koble alle dine tanker fra og forestil dig Universets Noor…

Anam, babam, canim sana feda olsun ya ResulAllah!!!

Seher læser digtet op, mens Istanbul folket fælder tårer for vores elskede sendebud, Muhammad saws…..